Deze website maakt gebruik van Cookies
Wij gebruiken cookies om je surfervaring op onze site te optimaliseren. Bezoek je onze website, dan vragen we je om akkoord te gaan met deze cookies.
Meer informatie Cookies toestaan
MENU
Overzicht

5 Tips om je voornemens waar te maken

Misschien heb je goede voornemens gemaakt of maak je er bewust geen omdat je toch weet dat jij je er niet aan kan houden? Meer gaan sporten, gezonder gaan leven, minder alcohol drinken, stoppen met roken...dezelfde voornemens als elk jaar. Als je deze 5 tips volgt, zijn we zeker dat jij je goede voornemens zal realiseren.

1. Maak een realistsich doel : 30kg vermageren, een marathon gaan lopen,...Dit zijn mooie doelen, maar niet altijd even realistisch. Geef je lichaam de tijd om aan jouw doel te wennen. Je bent niet van de éne dag op de andere 30kg bijgekomen, dus wees er ook van bewust dat die kilo's er ook niet direct eraf zullen gaan. Indien je vroeger nooit gelopen hebt, is plots gaan trainen voor een marathon ook niet echt verstandig. Beginnen met 5kg te verliezen of 20 minuten te lopen is ook al goed begin. Niet?

2.Werk niet in jaren, maar in maanden: 365 Dagen, 52 weken of 12 maanden. Denk niet aan volgend jaar, maar kies voor een kortere termijn als je aan jouw doel wilt werken. Zeg niet: Dit jaar ga ik gezonder leven, maar maak er " In januari ga ik zeker altijd ontbijten en minimum 2 stukken fruit per dag eten". In februari kan je jouw doel dan verder aanpassen door dan wat meer water te drinken. Wanneer je de ene gewoonte aangeleerd hebt, is het gemakkelijker om er een 2de bij te nemen. 

3. Meten is weten: Start nooit onbezonnen aan je goede voornemens. Wanneer je gewicht wilt verliezen is het belangrijk om je bij de start te meten. Je moet weten wat jouw lichaamsgewicht, BMI, vetpercentage, spierpercentage,...is. Na 2 weken meet je alles opnieuw en weet je perfect of je goed bezig bent. Indien je deze zaken niet kunt meten, trek je best een foto en na een maand trek je opnieuw een foto om het verschil beter te kunnen zien.

4. Wees geduldig: 10Kg lichter op 2 maanden tijd is niet realistisch. Wees daarom geduldig. Als jij consequent gaat sporten en je let dagelijks op je eten, zal je gewicht verliezen. Het is best mogelijk dat jouw vriendin of vriend wat meer gewicht is verloren ondanks dat jullie hetzelfde doen. Elk lichaam is anders en het heeft tijd nodig om zich aan die gezonde gewoontes aan te passen.

5. Me-time: Jezelf belonen wanneer je een klein doel bereikt hebt, is heel belangrijk. Dit houd je gemotiveerd. Verwen jezelf met een nieuw paar loopschoenen als je al 3 maanden wekelijks bent gaan lopen. Ga eens naar een sauna center na een zware intervaltrainiing...

Veel succes met je goede voornemes en creëer dit jaar de beste versie vanjezelf!

goede voornemens