Deze website maakt gebruik van Cookies
Wij gebruiken cookies om je surfervaring op onze site te optimaliseren. Bezoek je onze website, dan vragen we je om akkoord te gaan met deze cookies.
Meer informatie Cookies toestaan
MENU
Overzicht

Druk druk druk

Soms zouden we willen dat er meer uren in een dag zijn en meer dagen in een week. Gewoon om alles wat je gepland hebt, rond te krijgen. Je hebt een voltijdse baan of zware studies die je in de verleiding brengen om toch voor de gemakkelijkse oplossing te kiezen waardoor die healthy lifestyle al snel naar de achtergrond verdwijnt. Maar geen paniek, want ook met een druk leven kan jij je healthy lifestyle volhouden! 

GA 1 KEER PER WEEK BOODSCHAPPEN DOEN!

Als je maar 1 keer naar de supermarkt gaat, win je niet alleen veel tijd, maar is de kans om elke keer te zondigen ook zeer klein. Veel producten zijn minimaal vier dagen houdbaar, waardoor je tijd kan besparen door maar één of twee keer per week je boodschappen te doen. Dit kost wel wat planwerk, want je moet van te voren bedenken wat je wanneer gaat eten. Om dit voor jezelf overzichtelijk te maken, kun je een meal planner gebruiken. Hiermee kun je voor de hele week (of een deel daarvan) bedenken wat je wanneer wilt eten en welke boodschappen daarvoor nodig zijn. Aan de hand daarvan maak je gemakkelijk je boodschappenlijstje en ben je snel klaar in de supermarkt!

WAT IS MEAL PREPPEN?

Een goede manier om tijd te besparen en door zeker te weten dat je tijdens je drukke dag een gezond ontbijtje, lunch en snacks hebt, is door deze van te voren klaar te maken. Oftewel: start met meal preppen! En het is echt niet zo lastig als het lijkt. Ook hiervoor kun je perfect de meal planner gebruiken. Op die manier weet je precies wat je voor wanneer nodig hebt. Veel dingen (zoals snacks) kun je invriezen, zodat je er direct grote hoeveelheden van kunt maken.

KIES VOOR SNELLE RECEPTEN

Wanneer je na een lange werkdag thuis komt, heb je misschien geen zin meer om lang in de keuken te staan en klinkt een kant-en-klaarmaaltijd wel heel fijn. Je kunt ervoor kiezen om ook deze maaltijd van de voren te maken, maar gelukkig bestaan er ook heel veel lekkere, gezonde én snelle recepten die binnen de 20 minuten op tafel kunnen staan. vb kip met rijst en groentenmix.

PLAN JE SPORTMOMENT!

Tijdens een druk leven kan het lastig zijn tijd te vinden om je sportieve doelstellingen waar te maken. Het is dan ook belangrijk dat je hiervoor tijd vrij maakt om deze workouts te doen en dat betekent dus dat je ook je workouts zal moeten plannen. Zie het sporten als een afspraak met jezelf die net zo belangrijk is als met je beste vriend(in) en laat niemand daartussen komen. Jij en jouw gezondheid zijn namelijk ook belangrijk! 

Stel jezelf steeds volgende vraag: Wat is mijn doel en wat heb ik ervoor over?