Deze website maakt gebruik van Cookies
Wij gebruiken cookies om je surfervaring op onze site te optimaliseren. Bezoek je onze website, dan vragen we je om akkoord te gaan met deze cookies.
Meer informatie Cookies toestaan
MENU
Overzicht

Je eerste keer...

Wat je ook doet, voor alles is er een eerste keer, maar dat maakt het net zo spannend, niet?

Ook bij het binnenstappen van een fitnesscentrum kan je een overweldigend gevoel hebben. Aan de ene kant heb je de selfieverslaafde die voortdurend in de weer is om fotografische bewijzen te verzamelen van zijn aanwezigheid in de fitness.  Aan de andere kant zijn er de socialites types die de fitness als de beste plek zien om hun sociale contacten te onderhouden. Om dan nog maar te zwijgen van al die marteltuigen waarvan je niet weet waarvoor ze dienen.

Niet getreurd, iedereen die je in de fitness ziet, is ooit eens moeten beginnen en is ook een “groentje” geweest. En als het een geruststelling mag zijn, eigenlijk is iedereen zo met zijn of haar doelstellingen bezig dat ze jouw aanwezigheid nog niet eens opmerken. Toegegeven, als je de trap afkomt, wordt er eens opgekeken om je te begroeten, maar daarna is iedereen terug in zijn eigen gedachten verzonken.

Eenmaal die eerste stap is gezet en je op eerste toestel aan het werken bent, houd dan rekening met deze 3 tips:

TIP 1: Verwacht geen wonderen. Elke verbetering en elk resultaat dat je boekt zal de vrucht zijn van jouw regelmatige inspanningen in de fitnes en van een gezonde levensstijl. De fitnesscoaches en de diëtiste geven je tips en adviezen om mooie resultaten te behalen. Maar jij bent de enige die ze écht kan verwezenlijken door ze effectief toe te passen. Zij doen als het ware de deur open, maar als je niet binnenstapt…zal er niets veranderen. Kom daarom wekelijks (minimaal 2 keer per week) sporten en eet gezond en gevarieerd.

Tip 2: Juistheid boven grootsheid. Ja je zal zien dat er sporters zijn die met 50kg of meer oefeningen aan het doen zijn. Maar daar moet jij je niet op focussen. De oefening juist uitvoeren is het belangrijkste. Daarom moet je in het begin zeker wat minder gewicht nemen en je concentreren op de juiste uitvoering. Zo voorkom je blessures en leer je op de correcte manier de juiste spier aan het werk te zetten.

Tip 3: Maak concrete en realistische doelen. Zeg dus niet: “ik wil wat gewicht verliezen” of ik wil mijn conditie verbeteren, maar wel: “ik wil 5kg verliezen binnen 6 maanden” of “ik wil mijn conditie verbeteren zodat ik terug de trap kan nemen zonder buiten adem te zijn”. Door doelen te stellen maak je je dromen concreet en geef je richting aan de acties die je dagelijks onderneemt. Door concrete en realistische doelen te maken, gaat je fitnesservaring zeker en vast een succes worden, niet?

Neem gerust contact met ons op als je graag een eerste keer wilt komen fitnessen