Deze website maakt gebruik van Cookies
Wij gebruiken cookies om je surfervaring op onze site te optimaliseren. Bezoek je onze website, dan vragen we je om akkoord te gaan met deze cookies.
Meer informatie Cookies toestaan
MENU

Bezoek onze vernieuwde webshop

Overzicht

Laat het los!

Hoe kan je gelukkig blijven in deze onzekere tijden? We voelen ons kwetsbaar, we zijn bang en angstig tegelijk maar vooral volledig uit balans. Hoe zorg je toch voor een evenwicht? Zo laat je het los

 

1. DOE DINGEN DIE JE ENERGIE GEVEN 

Wat doe jij graag? Ben je een boekenwurm, eerder een sportfannaat of misschien ben je wel een handige harry? Dit is het moment om werk te maken van dat éne ding dat al eeuwen op je to-dolijstje staat. Wou je al lang de garage of de zolder opruimen? Doe het! Heb je nog ergens een naaimachine die je al lang niet meer gebruikt hebt? Haal het onder het stof en maak leuke gadgets? Heb je anders niet veel quality time kunnen doorbrengen met de kids? Speel nu eens een langer gezelschapsspelletje,....Go for it! 

2. JE NEERSLACHTIG, GESTRESSEERD EN/OF ANGSTIG VOELEN IS VOLLEDIG NORMAAL

Tijdens crisisperiodes kunnen stressklachten - zoals slaapproblemen, prikkelbaarheid, concentratieproblemen, neerslachtigheid, angst, woede ... - in alle hevigheid opkomen. Dit zijn heel normale reacties die in dit soort uitzonderlijke situaties optreden. 

Zoek naar gezonde manieren om met deze emoties om te gaan: praat met iemand die je vertrouwt, luister naar muziek, blijf in beweging (download onze mywellness app) ....We raden het veelvuldig gebruik van alcohol, bewerkt voedsel, te veel suikers en cafeïne zeker af. Volg gerust healthy blogs of foodies om nieuwe gezonde maaltijden te proberen. Er is hier nu veel meer tijd voor.

3. BEPERK JE SMARTPHONEGEBRUIK 

Leef meer in het nu, en minder op je scherm. Je zal merken niet dat je alleen véél meer gedaan krijgt. Je zal je geest ook veel meer onder controle krijgen omdat je minder negatief en beangstigend nieuws zal lezen. Wat je zeker ook niet mag vergeten: vermijd smartphonegebruik vlak voor je gaat slapen, want het is nefast voor je nachtrust. Als je wakker wordt, geniet eerst van je ontbijt, maak je klaar en kijk dan even op je gsm.

4 LEER DANKBAAR TE ZIJN

Maak elke dag een lijstje met dingen waarvoor je dankbaar bent. Je zal versteld staan van hoe snel je kleine dingen terug zal leren waarderen. Het leert je ook om wat meer in het nu te leven en je minder druk te maken om zaken die jou niet gelukkig maken. Kan je zelf iets doen? Pak het aan...Ligt de situatie buiten jou en heb je er helemaal geen vat op, hoe erg ook...LAAT HET LOS

Heb je nog vragen en wil je er eens over praten...bel ons 016/43 81 57 zo komen we er samen door.