Deze website maakt gebruik van Cookies
Wij gebruiken cookies om je surfervaring op onze site te optimaliseren. Bezoek je onze website, dan vragen we je om akkoord te gaan met deze cookies.
Meer informatie Cookies toestaan
MENU
Overzicht

Zo voorkom je Binge Eating

We herkennen het allemaal, de hele dag zo je best doen om gezonde keuzes te maken en dan binnen enkele minuten alle goede voornemens overboord gooien. Hoe voorkom je dit soort momenten van ‘binge-eating’

  1. Uit het oog, uit de maag.

    Zo simpel kan het zijn. Als je het niet in huis hebt, kan je er ook niet van eten.  Zelfs niet als je even een zwak moment hebt. Werk daarom altijd met een boodschappenlijst en houd je aan deze lijst. Wat er niet op staat, wordt ook niet gekocht. Beperk je verleidingen tot een absolute minimum. Hoe gezonder je frigo en kasten gevuld zijn met gezonde voeding, hoe gezonder jij de weken zal doorkomen. Weet dat jij jezelf perfect kan verwennen met gezonde en kleine hapjes.

  2. Vluggertjes maken je niet altijd gelukkig

    Het gaat bijna mis, je staat op het puntje van je tenen en steekt je neus in het bovenste keukenkastje om te zien wat voor heerlijkheden je daar hebt verstopt. Wat nu? Denk eens aan je doel? Zou je dit kortstondige geluk jouw goede voornemens willen laten verprutsen? Beseffen dat je jezelf in een gevarenzonde hebt gebracht is al een goed begin. Er van weg gaan zou nog beter zijn. Focus je op wat jouw echt gelukkig gaat maken op lange termijn. Gaan die koekjes je helpen dit doel te behalen? Absoluut niet. Laat je daarom niet verleiden tot het snelle geluk en hang daarom een lijstje op je koelkast of je keukenkast om je te helpen herinneren waar je het voor doet!

  3. Stop je automatische piloot

    We zijn allemaal maar mensen van vlees en bloed. Soms kan het vlees echt eens te zwak geweest zijn en heb je toch toegegeven aan een reep chocolade. Laat die eerste hap van de reep nu niet het startschot zijn om de reep helemaal op te eten en er zelfs een tweede bij te nemen. Geniet van je eerste hap en leg dan de reep terug weg. Neem een andere keer een nieuw stukje als je weer een nieuw succes hebt geboekt. 

Nu is het aan jou! Herken je het bovenstaande? Laat in het commentaar hieronder weten wat jouw ergste ‘guilty pleasure’ is en welke van de 3 stappen je als eerste gaat proberen. Succes!