Deze website maakt gebruik van Cookies
Wij gebruiken cookies om je surfervaring op onze site te optimaliseren. Bezoek je onze website, dan vragen we je om akkoord te gaan met deze cookies.
Meer informatie Cookies toestaan
MENU
Overzicht

Hoe word je energiek wakker?

Je voelt je loom

De wekker gaat en je hebt reeds 4 keer op snooze gedrukt. Je hebt reeds voldoende geslapen, maar je hebt dat gevoel absoluut niet. Uitgerust wakker worden lijkt vanzelfsprekend maar is dat niet altijd. Wanneer je je vaak duf, moe of loom voelt in de ochtend kunnen deze tips je helpen om vaker uitgerust wakker te worden.

Rekken en strekken

Rek je even helemaal uit direct nadat je uit bed stapt. Maak je zo lang mogelijk met je armen in de lucht (je mag erbij lachen om je dag extra goed te starten ;). Probeer vervolgens (met je benen zo recht mogelijk) je tenen aan te raken. Als dat niet lukt is dat trouwens niet erg. Doe dit 3-4 keer terwijl je diep in en uit ademt. 

Kattenhouding

Ga op je handen en knieën zitten en maak een bolle rug (zoals een kat). Adem ondertussen diep in. Daarna adem je uit terwijl je jouw rug terug in de natuurlijke kromming brengt.

Op & Neer

Ga ergens staan waar je voldoende ruimte hebt. Hef je knieën om de beurt op en neer. Wanneer je voldoende conditie hebt, kan je dit al springend doen.

Burpee

Ga door je knieën (squat), plaats je handen op de grond, breng je benen naar achter (pomphouding), breng je benen terug en sta recht. 

Lachen is gezond

Ga naar je badkamer en kijk eens in de spiegel. Zeg tegen jezelf dat je er fantastisch uitziet en toon je mooiste lach.

Doe deze tips en je zal merken dat je actief aan de dag kan beginnen.

 

energiek wakker worden