Deze website maakt gebruik van Cookies
Wij gebruiken cookies om je surfervaring op onze site te optimaliseren. Bezoek je onze website, dan vragen we je om akkoord te gaan met deze cookies.
Meer informatie Cookies toestaan
MENU
Overzicht

Train eens met een Foam Roller

Waarom eens trainen met een Foam roller

Door het gebruiken van een foam roller kun je knopen en verklevingen verwijderen in de spieren, dit worden ook wel triggerpoints genoemd. Door het verwijderen van de triggerpoints zal de flexibiliteit en de mobiliteit toenemen. Door middel van foam rolling verbetert de doorbloeding in de spieren. De spieren kunnen hierdoor gemakkelijker afvalstoffen afvoeren. De spieren worden minder stijf en het herstel is dus sneller. Een sneller herstel betekent ook een stukje blessure preventie want met stijve en volle spieren is de kans om een blessure op te lopen zeker aanwezig.

Dit zijn een aantal voordelen:

  • Zorgt voor een goed herstel van de spieren
  • Verwijdert de pijn en symptomen die trigger points veroorzaken
  • Verbetering van de range of motion (de bewegingsuitslag)
  • Verbetert de bloedcirculatie in de spier
  • Verbetert de flexibiliteit
  • Verhelpen van stijve spieren
  • Blessure preventie
  • Verbetering van de doorbloeding
  • Goedkoper alternatief voor professionele massages

Hoe moet je het gebruiken?

Eigenlijk heel simpel; er gewoon overheen rollen! Met je billen, kuiten, hamstrings, quads, heupen, rug enzovoort. Rol er langzaam overheen en herhaal dit een aantal keer. Vooral als je erge spierpijn hebt, is dit een aanrader! Vaak zijn de knopen extra pijnlijk, besteed daar de meeste aandacht aan. 

Wanneer moet je het gebruiken?

Je kan de foam roller altijd gebruiken, voor - tijdens of na je training. Zoals je bij de voordelen van een foam roller kan lezen, helpt het je voornamelijk om je herstel te bevorderen en doe je ook aan blessurepreventie.

Wil je het eens proberen, maar wil toch wat begeleiding? Bel (016/43 81 57) of mail ons en we helpen je met plezier