Deze website maakt gebruik van Cookies
Wij gebruiken cookies om je surfervaring op onze site te optimaliseren. Bezoek je onze website, dan vragen we je om akkoord te gaan met deze cookies.
Meer informatie Cookies toestaan
MENU

Bezoek onze webshop voor alle RainPharma producten

Overzicht

Zo train je bij warme temperaturen

Als de zomer is aangebroken kun je vaak buiten sporten. Maar hoe zorg je er nu voor dat dit veilig en gezond kan. Zeker bij tropische temperaturen is dat niet zo gemakkelijk  en in sommige situaties zelfs beter te vermijden.

Wat je al zeker niet mag vergeten: pas je trainingsintentietijd aan en drink voldoende water. Meer tips lees je hieronder

Tips bij warm weer:

  • Drink meer dan je dorstgevoel aangeeft, zeker als je veel zweet is dit echt wel zeer belangrijk. Je kiest het best gewoon voor water en zeker niet voor alcohol of warme dranken zoals koffie, thee. Sportdranken kunnen wel omdat hierin nog mineralen zitten.
  • Weeg jezelf voor en na de inspanning en drink het verlies aan vocht achteraf bij.
  • Drink voldoende tot 45 minuten voor de inspanning en vervolgens om de 20 minuten 200 ml.
  • Let op je trainingsintentietijd bij warme temperaturen. Het is beter om op hartslag te trainen, want bij warm weer stijgt het sneller.
  • Ga niet sporten tussen 12.00 en 17:00, want dan is het echt te warm. Onze voorkeur gaat naar ‘s morgens of ’s avonds vanaf 19:00
  • Train je toch buiten, kies dan voor schaduwrijke plekken, het bos,…maar zeker niet voor een plaats waar er een betonvloer is.
  • Kies voor witte of andere lichte kleuren, ademende kleding.
  • Zonnecrème is onontbeerlijk in de zon om je huid voldoende te beschermen, maar smeer niet te dik boven je ogen omdat tijdens het zweten dit anders voor irritatie kan zorgen.