Deze website maakt gebruik van Cookies
Wij gebruiken cookies om je surfervaring op onze site te optimaliseren. Bezoek je onze website, dan vragen we je om akkoord te gaan met deze cookies.
Meer informatie Cookies toestaan
MENU
Overzicht

Zo verstevig je die zwabberarmen

Zwabberarmen, Kippenfilets, zoutarmen, kalkoennekjes, Fabiola armen,...Je kan het zo gek niet bedenken of mensen hebben een naam gevonden voor de achterkant van hun armen. Dit komt voornamelijk bij dames voor omdat de meeste heren nog voldoende aandacht schenken om hun armen te trainen. Hieronder vind je daarom 3 doeltreffende oefeningen om de "triceps" terug in vorm te krijgen.

Eerst een woordje uitleg:

We kunnen het niet vaak genoeg herhalen, maar wie gewicht wilt verliezen, moet bewegen. Doe je aan cardiotraining dan verbrand je caloriën op het moment zelf een een paar uur later. Doe je aan krachttraining dan verbrand je caloriën op het moment zelf en ook nog eens tot 48 uren later. Dat effect werkt het best door het hele lichaam te trainen (compound oefeningen) Immers: plaatselijk trainen heeft geen effect op het omliggende vetweefsel en het is beter voor het lichaam om het hele lijf te trainen.

Je stofwisseling vindt plaats in de actieve celmassa en niet in ons vetweefsel. Je spieren zorgen ervoor dat jouw voedingsstoffen verbrandt worden. Door deze spieren sterker en steviger te maken vergroot je de vetverbranding en versnel je de stofwisseling. Hierdoor is je lichaam instaat om meer energie te verbruiken zonder dat het eerst wordt opgeslagen als vet. En als je daarbij minder opneemt, dus minder energie inneemt dan dat je verbruikt, dan zal je lichaam de vetreserves aanspreken als energie. Zo kun je de nodige vetten verbranden.

Dit was de achterliggende theorie en nu schakelen we over naar de praktijk.

Veel oefenplezier.

Voor een persoonlijk programma mag je ons altijd contacteren.