Deze website maakt gebruik van Cookies
Wij gebruiken cookies om je surfervaring op onze site te optimaliseren. Bezoek je onze website, dan vragen we je om akkoord te gaan met deze cookies.
Meer informatie Cookies toestaan
MENU
Overzicht

5 Tips om succesvol te vermageren

Nog een paar weken en 2018 is alweer voorbij. Heb jij je voornemens behaald of moet er nog aan gewerkt worden?

Wil je graag nog wat kilo's verliezen houd dan rekening met deze 5 tips.

Voor persoonlijk voedingsadvies kan je terecht bij onze diëtiste.
 

  • Haalbare doelen

Let er op dat je haalbare doelen voor jezelf stelt; leg jezelf geen onmogelijke doelen op want dan wordt de kans op teleurstelling en dus niet volhouden alleen maar groter en val je weer terug in een vicieuze cirkel. 

  • Eet niet met tegenzin

Kies voor maaltijden en gerechten die je lekker vindt, eet geen gerechten tegen je zin. Door te genieten van het eten houd je het makkelijker vol. 

  • Realistische progressie

​Verwacht geen onrealistische vorderingen voor jezelf; dus niet "ik moet 40 kilo afvallen", maar kies voor een 250 - 500 gram per week (alles wat er meer afgaat is mooi meegenomen). 

  • Gun jezelf tijd

Besef dat gewicht verliezen tijd kost, gun jezelf die tijd.Weet dat je niet van gisteren op vandaag plots 5kg bijgekomen bent. Verwacht dan ook niet dat het terug verliezen even snel zal gaan. Bedenk liever welk resultaat je bereikt hebt als je een jaar verder bent.

  • Maak een plan

Maak een realistisch plan wat in jouw schema past. Bijvoorbeeld "de eerste maand ga ik 2 x per week een uurtje sporten" Of: "voortaan probeer ik 3 x per week met de fiets naar mijn werk te gaan i.p.v met de auto". Kijk dus goed naar jouw leef- en werkschema en kijk wat voor jou haalbare bereikbare doelstellingen zijn. 

  • Maak een planning

Plan je weekschema vooruit; met betrekking tot wanneer je tijd hebt om te sporten, boodschappen te doen, koken etc. Als je alles op het laatste moment wil doen lukt het vaak maar half of komt er steeds iets tussen waardoor je jouw voornemens "on hold" moet zetten.

  • Porties

Houd je porties in de gaten! Eet met aandacht en voel wanneer je genoeg hebt gehad. Weet dat "denken dat je honger hebt", niet hetzelfde is als "echt honger" hebben.

Veel succes en onthoud: De slechtste dag om te starten: MORGEN!