Deze website maakt gebruik van Cookies
Wij gebruiken cookies om je surfervaring op onze site te optimaliseren. Bezoek je onze website, dan vragen we je om akkoord te gaan met deze cookies.
Meer informatie Cookies toestaan
MENU
Overzicht

Wat drinken tijdens warme dagen

De komende dagen wordt het tropisch warm. Je kan een dagje naar het park/strand/zwembad...? Maar wat neem je dan best mee als drank en eten op zo'n warme dag? Hieronder lees je de mogelijkheden

Watermeloen

Watermeloen is het ultieme zomerfruit natuurlijk. En de naam verklapt het al, maar in watermeloen zit dus hartstikke veel water. En water heb je nodig als de temperaturen stijgen om goed te hydrateren. Bovendien zorgt watermeloen voor een vol gevoel en bevat het ook nog eens lycopeen dat de huidcellen beschermt tegen beschadiging door de zon.

Selderij en venkel

Ook in deze soorten rauwkost zit veel water. Bovendien gaan ze een opgeblazen gevoel tegen en dat is wel zo handig als je in je badpak/bikini moet. Het zijn zogenaamde vochtverdrijvers. Ze stimuleren je nieren en zorgen ervoor dat afval en het teveel aan vocht uit je lichaam afgevoerd worden.

Sinaasappels

Sinaasappels bevatten veel potassium. En dat heb je nodig, omdat je veel potassium verliest als je zweet. Het nare gevolg bij te weinig potassium zijn spierkrampen. Ook bevatten sinaasappels zo’n 80% water. Goed voor de hydratatie!

Groene thee

Groene thee zorgt voor goede en effectieve hydratatie. Bovendien zitten er anti-oxidanten in die je kunnen helpen te herstellen na te veel zon. Je kunt groene thee ook koud drinken. Lekker met een beetje citroensap erdoor heen.

Bramen en frambozen

Anti-oxidanten kom er maar in. Het is hierboven al gemeld, maar anti-oxidanten zijn belangrijk voor het herstellen van cellen. En laat bramen en frambozen nou bomvol anti-oxidanten zitten…

Spinazie en boerenkool

Eet deze bladgroenen dan vooral lekker rauw door een salade. In deze groentjes zitten namelijk carotenoïden, en deze worden door het lichaam omgezet in vitamine A dat de huid beschermt tegen o.a. beschadiging door de zon. Ze zorgen er voor dat je huid minder gevoelig wordt voor UV licht en ze herstellen schilferige en droge huid. Je huid wordt beter bestand tegen de zon.

Abrikozen, perziken en nectarines

Deze vruchten bevatten veel vezels. Bovendien zit er in nectarines en abrikozen veel vitamine A en het anti-oxidant betacaroteen en zoals je al hebt kunnen lezen zijn deze stofjes goed voor de huid. In perziken zit ontzettend veel vitamine C. Je kunt deze vruchten vers of gedroogd eten. Vooral abrikozen kun je overal gedroogd verkrijgen. Zo kun je ze ook lekker meenemen als gezond tussendoortje in de picknick mand.

Overigens heb ik misschien wel het belangrijkste voedingsmiddel achterwege gelaten, omdat ik denk dat dat wel duidelijk is: Als het warm weer is, MOET je veel water drinken. Vocht is de sleutel op een warme dag. Ben je niet zo’n waterdrinker? Je kunt zoals je ook op de foto boven dit artikel ziet, water mengen met wat fruit, dan krijg je heerlijk water met een smaakje. En als je dat doet met het fruit dat hierboven genoemd is, dan vang je twee vliegen in één klap.

Wat eet of drink jij graag op een warme dag? Heb je zelf nog een suggestie? Laat het ons hieronder weten.

Uitgelichte foto via Shutterstock. Bronnen artikel: o.a. Womansday.com & Webmd.com.Credtits: Karen